Najkrócej mówiąc każdy obrazek może stać się teksturą. Wystarczy zapisać
go do katalogu gimp\patterns z rozszerzeniem pat
Wyboru tekstur dokonuje się z palety Pattern Selection:

Tworzenie tekstury pokażę na przykładzie ostatnio dość modnym. Jak zrobić
paski.
W zależności jak grube mają być te paski i odstępy między nimi, taki
tworzymy obrazek. Ja chcę by paski miały grubość 2 pikseli i odstępy między
nimi były też 2 piskele.
Stworzyłem więc nowy obrazek o rozmiarach 1 piksel na 4 piksele i dwa
górne zaczerniłem:

W momencie zapisywania tekstury wyskakuje okienko, w którym trzeba nadać
jakąś sensowną nazwę:

Należy nacisnąć guzik Refresh, by nasza tekstura stała się widoczna na
palecie:

Stworzyłem obrazek wielkości bannera, dałem mu kolor niebieski, utworzyłem
nową warstwę i nadałem jej tryb krycia Multiply i Opacity ustawiłem na
20:

Na końcu zalałem nową warstwę utworzoną teksturą (jeśli warstwa, na którą
wlewamy teksturę, jest przezroczysta, to należy ją zaznaczyć CTRL+A):

|